وبلاگ رشد

کلوچه های بدون تخم مرغ Egg-free Cookies

1395/4/22 21:35
نویسنده : مشاور
1,097 بازدید
اشتراک گذاری

کلوچه های بدون تخم مرغ

Egg-free Cookies

 

کلوچه (شیرینی های) بدون تخم مرغ ایده ی بسیار مناسبی است برای کسانی که به دلیل داشتن کلسترول یا هر علت دیگر از مصرف تخم مرغ خودداری می نمایند و یا برای کسانی مانند من که در عصر یک روز تعطیل بسیار هوس شیرینی کردن ولی در منزل تخم مرغ ندارن!!!  و این جوری شد که دست به کار شدم این شیرینی های خوشمزه، ساده و بدون تخم مرغ رو در روزی که به شدت دلم شیرینی خواسته بود ولی تخم مرغ در منزل نداشتم تهیه کردم. خیلی سریع و راحت آماده می شن. طعم خیلی خوبی هم دارن.  شما می تونید درون آن ها را با هر آنچه در منزل دارید مانند انواع مغزهای آجیلی یا کشمش نیز پر نمایید. امیدوارم شما نیز از طعم آن ها لذت ببرید.

(برای تهیه ی این کلوچه ها از پودر کاستارد استفاده شده که پودر کاستارد از نشاسته ی ذرت، طعم دهنده (شامل شیر) و رنگ خوراکی زرد تشکیل شده و تخم مرغ در تهیه ی آن به کار نرفته و برای افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارن توصیه شده در شیرینی پزی از پودر کاستارد استفاده کنن. تاریخچه ی تهیه ی پودر کاستارد نیز به همین برمیگرده. اولین بار در سال 1837 یک مرد انگلیسی به نام Alfred Bird کاستارد بدون تخم مرغ رو تهیه کرد به دلیل این که همسر این مرد به تخم مرغ حساسیت داشت (چه مرد خوبی!!!) و در سال 1844 پودر کاستارد این مرد بسیار معروف شد و کارخانه ی این مرد پودر کاستارد رو برای کل انگلیس تولید کرد. نام آن هم Bird's Custard Powder نهاد. که یکی از معروفترین نام های تجاری پودر کاستارد می باشد. امروزه در تهیه ی کلوچه و شیرینی های بدون تخم مرغ برای افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارن از پودر کاستارد که ماده ی اصلی آن نشاسته ی ذرت هست استفاده می شود. بنابراین با خیال راحت تهیه کنید زیرا تخم مرغ ندارن.)

 

 

 

برای تهیه ی این کلوچه ها از هر پیمانه ای استفاده کردید (فنجان، لیوان، پیمانه استاندارد و ...) تا آخر کار با همان اندازه گیری نمایید.

 

مواد لازم:

 

*آرد پف کننده (Self Raising Flour) .................... یک و نیم پیمانه

 

پودر کاستارد (Custard Powder) ........................ ½ پیمانه

 

شکر شیرینی پزی (Caster Sugar) ..................... ½ پیمانه

 

وانیل شکری ................................................... ½ قاشق چایخوری

 

کره ی خرد شده و به دمای اتاق رسیده ................ 125 گرم

 

شیر .............................................................. ¼ پیمانه

 

**گیلاس شکری شده خرد شده(Glace Cherries)..... ½ پیمانه + اضافه تر جهت تزیین

 

***شکلات چیپسی .......................................... ¼ پیمانه + اضافه تر جهت تزیین

شکلات سفید تخته ای برای تزیین ......................... 40 تا 50 گرم

 

 

 

فر را با حرارت متوسط 180 درجه سانتی گراد یا 360 درجه فارنهایت گرم نمایید. 2 عدد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و به میزان بسیار کم با اسپری روغن چرب کنید.

 

نحوه ی تهیه:

 

1-      در کاسه ی بزرگی آرد و پودر کاستارد را با یکدیگر الک کنید. شکر و وانیل شکری را نیز افزوده و مخلوط کنید. کره را هم بیفزایید و با دستان تمیز یا توسط دستکش پلاستیکی، با نوک انگشتان کره را با مواد مخلوط کنید تا زمانی که موادتان مانند پودر نان درآید. مانند آنچه در شکل آمده است.

 

2-      شیر را هم افزوده و مخلوط را حسابی ورز دهید تا یکدست و صاف و نرم شود. مقداری از مواد را با گیلاس های شکری و مقداری را نیز با شکلات های چیپسی مخلوط کنید در دو کاسه ی جداگانه. به اندازه ی گردو از مواد برداشته و در دستانتان توپ های کوچکی درست کرده و در سینی فر آماده شده با فاصله ی 2 سانتی متری از یکدیگر قرار دهید. توسط یک چنگال آغشته به آرد به آرامی و خیلی کم روی توپ ها را صاف کنید (زمانی که در فر قرار می گیرند و نرم می شوند کمی پهن تر می شوند). روی هرکدام از کلوچه ها را با گیلاس شکری شده یا شکلات چیپسی بپوشانید. (می توانید از دو سینی فر استفاده کنید و یا 2 بار در فر قرار دهید. در زمانی که سینی اول در فر است، سینی دوم را آماده کنید و در جای خنک قرار دهید ولی در یخچال قرار ندهید)سینی شیرینی (کلوچه) آماده شده را در تصویر زیر ملاحظه می نمایید.

 

 

3-      به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید (در طبقه ی بالای فر قرار دهید تا از سوختن ته آنها جلوگیری شود) یا تا زمانی که طلایی شوند. از فر خارج کرده و در همان سینی فر خنک کنید به مدت 5 دقیقه. سپس روی پنجره ی توری بگذارید تا کاملا" خنک شوند.

 

 

4-     می توانید به همان صورت میل نمایید و یا با شکلات سفید تخته ای که به روش بن ماری (قرار دادن شکلات در قابلمه ی کوچک استیل و حرارت غیر مستقیم به آن دادن از طریق گذاشتن روی بخار آب جوش) ذوب کرده اید و در قیف ریخته اید روی آن ها را تزیین نمایید و اجازه دهید تا شکلات ها سفت شوند. با یک فنجان شیر یا چای داغ نوش جان نمایید. برای نگهداری نیز می توانید در ظرف در بسته قرار دهید.

* آرد پف کننده، آرد مخصوص کیک است که پف کننده بوده و نام آن هست Self Raising Flour. در صورتی که این آرد را در اختیار ندارید, برای تهیه آن به ازای هر پیمانه آرد ساده، 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر به آرد خود اضافه کنید.

** گیلاس شکری شده یا Glace cherries  را می توان از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کرد. گیلاسی است که با کریستال های شکر پوشیده شده و به رنگهای سبز و نارنجی و قرمز در بازار هست . در صورت در دسترس نبودن می توان از کمپوت گیلاس بدون هسته و بدون آب نیز استفاده کرد.

 

 

***    به جای شکلات چیپسی و گیلاس شکری شده می توانید از کشمش و یا انواع مغزهای آجیلی مانند پسته، بادام و .... نیز استفاده نمایید.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد