وبلاگ رشد

هایلایت کدوحلوایی

1395/4/7 18:32
نویسنده : مشاور
94 بازدید
اشتراک گذاری
با نزدیک شدن به هالووین یک دسر خوشمزه و راحت براتون در نظر گرفتم که البته برای مناسبت های دیگه هم می تونید تهیه کنید و لذت ببرید. هم سریع آماده می شه و هم نیازی به فر نداره... Happy Halloween.



دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای 2 عدد:

کدو حلوایی یا کدو تنبل .... 400 گرم

پودر شکر ......... 2 قاشق غذاخوری

وانیل ............... ¼ قاشق چایخوری

خامه ............... 300-350 میلی لیتر (حداقل 35 درصد چربی)

مخلوط پودر شده انواع آجیل ...... 2 قاشق غذاخوری

 

1- ابتدا کدوحلوایی را پوست کنده و خرد کنید. سپس با دقت شسته و خشک نمایید. کدوها را درون قابلمه کوچکی روی گاز با حرارت متوسط قرار داده و با 1 قاشق از شکر و نیمی از میزان وانیل داده شده، همراه با  2 تا 3  قاشق غذاخوری آب جوش با در بسته بپزید. نیازی نیست آب زیادی بریزید زیرا کدوحلوایی آب می اندازد و در آن صورت باید بیشتر حرارت بدهید تا غلیظ شود. آنقدر روی حرارت قرار دهید تا کاملا" پخته شده و با پشت قاشق آن ها را پوره کنید و همچنان به حرارت دادن ادامه دهید تا آب آن تبخیر شود. حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت زمان پخته شدن آن طول می کشد و در این مدت هرازگاهی آن ها را هم بزنید و مطمئن شوید ته نگیرد. اگر خیلی کم آب بود یا در حال ته گرفتن کمی آب جوش اضافه کنید. سپس کناری قرار دهید تا کاملا" خنک شود.

2- خامه را با باقی مانده ی شکر و وانیل با همزن دور متوسط آنقدر هم بزنید تا سفت شود. سپس یک لایه کدوحلوایی را درون ظرف یا لیوان مورد نظر ریخته و روی آن خامه ریخته و سپس لایه ی دیگر کدو حلوایی را اضافه کنید. روی آن را مخلوط پودر شده از آجیل های مختلف مانند: گردو، کنجد، پسته، بادام و ... به دلخواه ریخته و دوباره لایه ی آخری خامه را با ماسوره شکوفه روی آن تزیین کنید و با کمی آجیل پودر شده و کدوحلوایی پوره شده تزیین نمایید.

 

نکته: در صورتی که تمایل دارید دسر یکدستی داشته باشید می تونید خامه را در اواخر پخت به پوره ی کدو حلوایی اضافه کنید و کمی هم بزنید (دقت کنید خامه نباید بجوشد) سپس از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود و میل نمایید. در این صورت رنگ دسر کمی روشن تر می شود.

در ضمن بهتر است میزان خامه و کدو برابر باشه. مگر اینکه مصرف زیاد خامه براتون منع شده باشه که در اون صورت از میزان بیشتری کدو حلوایی استفاده کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد