وبلاگ رشد

حلیم گندم

1395/4/7 21:48
نویسنده : مشاور
100 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این حلیم خوشمزه رو مامان عزیزم بهم دادن و منهم با اجازه ایشون براتون می ذارم. ایده ی خوبی برای صبحانه هست. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان نیز برای سفره های سحر و افطار روزه داران عزیز مناسب می باشد.

وبلاگ رشد

دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای تهیه حلیم برای 2 نفر:

گندم پاک کرده ...................... نصف پیمانه

روغن مایع کانولا ................... 4 قاشق غذاخوری

گوشت گوساله خرد شده ....... 200 گرم

پیاز متوسط ......................... 1 عدد

آب ..................................... 3 لیوان

شیر ................................... 1/4 پیمانه

نمک، فلفل، دارچین، شکر 

 

نحوه تهیه حلیم گندم:

1- گندم رو در کاسه ای ریخته و بعد از شستن، روی آن آب بریزید تا روی اون رو بپوشونه و بگذارید خیس بخورد به مدت حداقل 4 ساعت یا از شب تا صبح. سپس آب آن رو خالی کنید.

2- در قابلمه ای متوسط 2 قاشق غذاخوری روغن رو روی حرارت متوسط گرم کنید. سپس گوشت رو که قبلا" شسته و با دستمال آشپزخانه خشک کرده اید اضافه کرده و تفت دهید. پیاز رو پوست بگیرید و درسته درون قابلمه بیندازید. گندم رو هم که آب روی آن رو خالی کردید و حسابی خیس خورده است رو نیز بیفزایید. سپس حدود 3 لیوان آب ریخته، درب قابلمه رو بسته و بگذارید تا با حرارت متوسط بجوشد. سپس حرارت آن رو ملایم کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت بگذارید بپزد. گاهی اون رو بهم بزنید تا ته نگیرد.

3- بعد از 4 ساعت که از زمان پخت گذشت شیر، نمک و فلفل سیاه با توجه به میزان ذائقه خود اضافه کرده و هم بزنید.  سپس  توسط مخلوط کن یا گوشکوب برقی کاملا" مخلوط رو یکدست و یکنواخت کنید.و دومرتبه روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کشدار شود.

4- 2 قاشق غذاخوری روغن یا کره رو هم در ماهی تابه جدا کمی حرارت دهید تا داغ شود و در ظرفی که برای سرو در نظر گرفته اید حلیم رو ریخته و با روغن، دارچین و شکر تزیین کنید.

 

*می توانید حلیم رو شب آماده کنید و صبح روز بعد میل کنید. در این صورت برای گرم کردن مجدد حلیم از کمی شیر استفاده کنید و اون رو گرم کنید. زیرا حلیم که در یخچال بماند کمی سفت می شود.

**برخی افراد نیز حلیم رو ترجیحا" با نمک میل می کنند که برای اون دسته دیگه نیازی به ریختن شکر نیست.

ممنون از مادر مهربونم که دستور تهیه این غذا رو بهم دادن

نوش جان 

 

 

حلیم گندم - بیتوته

www.beytoote.com/cookery/.../preparation-alemuddin-wheat.html
حلیم گندم - مهمترین نکته در پخت حلیم طول مدت پخت و حرارت کم است . گوشت وپیاز را می گذاریم کاملا بپزند...
Jul 10, 2013 - طرز تهیه حلیم گندم برای سفره افطار. وقتی که حلیم شما روی حرارت است تا موقعیکه که قاشق را برای هم زدن داخل حلیم نزنید حلیم شما ته نمی گیرد.

طرز تهیه حلیم گندم آسان - سوران

www.sooran.com › سوران.کامطرز تهیه ها
همه ما با حلیم آشناییم و اکثرا آن را جزو غذاهای خوشمزه محسوب میکنیمخوردن حلیم به خصوص برای صبحانه بسیار لذت بخش است اما به دلیل مشقت زیاد در پخت آن معمولا آن را ...
Mar 3, 2015 - حلیم گندم ، روش تهیه حلیم گندم ، مواد لازم برای تهیه حلیم گندم ، طرز تهیه حلیم گندم با گوشت ، طرز پخت حلیم گندم با گوشت ,طرز پخت حلیم گندم با ...
آموزش و دستور پخت حلیم مخصوص افطار در ماه رمضان که بسیار پر انرژی و مفیده که میتونه ... گندم پوست کنده در همه سوپر مارکتها موجوده ولی اگر در دسترستون نیست ...
Mar 25, 2014 - طرز تهیه حلیم گوشت , حلیم با گوشت و بلغور , بلغور , گوشت , بلغور گندم,طرز پخت حلیم خوشمزه گندم با گوشت +عکس.

طرز پخت حلیم خوشمزه گندم با گوشت - که

www.irannaz.com/how-to-bake-a-delicious-haleem-wheat-meat.html

مواد لازم حلیم گوشت ران گوسفند یا نرمه گوساله 250 گرم بلغور گندم نیم کیلو نمک به مقدار لازم دارچین به مق

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد