وبلاگ رشد

خورش کلم بروکلی و قارچ Broccoli and Mushroom Stew

1395/4/7 21:55
نویسنده : مشاور
417 بازدید
اشتراک گذاری

یه غذای بسیار ساده و راحت که خیلی هم سریع آماده می شه. مخصوص روزهایی که عجله دارید و نمی خواهید وقت زیادی تو آشپزخونه به سر ببرید. تا شما برنجتون دم بکشه این خورش آماده می شه. طعم خوبی هم داره و با یک تزیین قشنگ و ساده می تونید یه غذای خوشمزه و سریع آماده کنید. کلی هم پرخاصیت و سالمه. این غذای ابتکاری رو یه روز که فقط 1 ساعت برای پخت و پز وقت داشتم و این مواد رو هم در اختیار داشتم تهیه کردم.  مهمترین نکته برای این غذا اینه که کالری بسیار بسیار پایینی داره. خورش رژیمی ...... این هم یه غذای سریع برای ندا جون که درخواست کرده بودن. امیدوارم موردپسند همگی قرار بگیره.

 

دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای 2 نفر :

کلم بروکلی .................................... 500 گرم (2 بوته متوسط)

قارچ ............................................ 250 گرم

ذرت دانه ای ................................... 1 پیمانه

پیاز ریز خرد شده ............................. 2 عدد

روغن مایع گیاهی ............................. 2 قاشق غذاخوری

کره ............................................. ½  قاشق غذاخوری

رب گوجه ...................................... 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو ( یا لیموی تازه) ........................ 3 تا 4 قاشق غذاخوری

زردچوبه، ادویه کاری و گرام ماسالا ....... هرکدام 1 قاشق چایخوری سرپر

زعفران دم کرده .............................. ½ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

نحوه تهیه:

1-      روغن را با حرارت متوسط در قابلمه حرارت دهید و پیاز را افزوده و تفت دهید تا رنگ آن کمی طلایی شود. زردچوبه، ادویه کاری و گرام ماسالا را اضافه کنید. ادویه ها را کمی تفت دهید تا بوی آنها به مشام آید. بروکلی ها را شسته و سرهای آن را برش بزنید. ساقه ی آن را نیز استفاده کنید و دور نریزید (پوست کلفت ساقه را کنده و آنرا به قطعات متوسط برش بزنید). بروکلی ها را خشک کرده و با پیاز تفت دهید تا کمی رنگ آن تغییر کند.

2-      ذرت را به مواد افزوده و تفت دهید. رب گوجه را هم بیفزایید و با مواد خوب تفت دهید. 1 لیوان آب جوش اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا رنگ آب خورش یکنواخت شود. با حرارت ملایم اجازه دهید خورش بجوشد.

3-      قارچ ها را شسته، خشک کنید و ورقه ورقه برش بزنید. کره را در ماهی تابه ای حرارت داده و قارچ ها را به آن اضافه کنید. 1 قاشق غذاخوری آبلیمو بیفزایید و قارچ ها را تفت دهید.

4-      زمانی که بروکلی و ذرت ها پخته شدند، قارچ ها را به خورش بیفزایید. چنانچه میزان آب خورش کم شده بود حدود نصف لیوان دیگر آب جوش بیفزایید. نمک و فلفل بزنید. زعفران دم کرده را هم بیفزایید و اجازه دهید خورش چند جوش بزند. سپس از روی حرارت بردارید و میزان آبلیموی خورش را نیز بچشید. چنانچه کم بود بسته به ذائقه بیفزایید. خورش را در ظرف مورد نظر کشیده و با سلیقه ی خود تزیین کنید.

نکته: چنانچه تمایل دارید می توانید 300 گرم گوشت نیز به خورش خود اضافه نمایید. در این صورت پس از تفت دادن پیازها، گوشت را افزوده و تفت دهید سپس 1 لیوان آب ریخته و زمانی که گوشت پخت بقیه مراحل را انجام دهید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

طرز تهیه 8غذای خوشمزه با کلم بروکلی و آشنایی با خواص آن - نیک صالحی

www.niksalehi.com/khanedari/archives/018154.php
Sep 30, 2014 - 2- کلم بروکلی شیب: پوره کلم بروکلی بخار پز شده با خامه ترش و پنیر رنده شده پارمسان پیش غذایی خوشمزه است که با چوب شور و سبزیجات خام سرو ...
Sep 15, 2013 - ابتد کلم بروکلی را تکه تکه خرد می کنیم و 10 دقیقه با آب و نمک می پزیم. ... خورش کلم,کلم بروکلی ..... خورش قارچ، طرز تهیه خورش قارچ و مرغ ...
Jan 31, 2016 - مواد لازم برای خورش کلم بروکلی و قارچ (۲نفر): کلم بروکلی ۵۰۰ گرم (۲ بوته متوسط). قارچ ۲۵۰ گرم. ذرت دانه ای ۱ پیمانه. پیاز ریز خرد شده ۲ عدد.
Nov 16, 2008 - طرز تهیه خورش کلم بروکلی, خواص خورش کلم بروکلی , پخت خورش کلم ... یک غذای خوشمزه با مرغ و قارچ / یک غذای ایتالیایی برای میهمانیهای شیک ...

خورش كلم بروكلي - بیتوته

www.beytoote.com/cookery/ghazaha/broccoli-stew.html
خورشت کرفس انواع خورشت انواع خورش ها,خورش,خورشت,کلم بروکلی,انواع خورش,سالاد کلم بروکلی,طرز تهیه,خورش كلم بروكلي,طرز تهیه خورش كلم بروكلي,پخت خورش كلم بروكلي,پخت انواع خورش ... نحوه درست کردن قارچ شکم پر,نحوه پخت قارچ شکم پر ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد