وبلاگ رشد

فتوچینی آلفردو با مرغ و قارچ

1395/4/7 22:37
نویسنده : مشاور
141 بازدید
اشتراک گذاری

فتوچینی آلفردو با مرغ و قارچ

فتوچینی به دسته ای از پاستا اطلاق می شه که به صورت نوارهای رشته ای پهنی هستند.  آموزش این غذای اصیل ایتالیایی را بنا به درخواست دوست عزیزی تهیه نمودم، رها خانم عزیز و نازنین. ضمن این که دوست گل برنده ی مسابقه، مینا خانم دوست داشتنی و مهربون نیز تهیه غذا با مرغ را خواسته بودند که در این جا من هم با یه تیر دو نشون زدم و فتوچینی با مرغ و قارچ تهیه کردم. فتوچینی به انواع مختلفی تهیه می شود و فتوچینی با سس آلفردو از انواع بسیار معروف آن هست. طوری که سس آن به صورت آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد.  ولی نوع خونگی آن بسیار خوش طعم و خوش عطر است. سس آلفردو برای انواع پاستا قابل استفاده می باشد و شما می توانید در تهیه هر نوع پاستا اعم از اسپاگتی یا انواع فرمی از آن استفاده کنید. بوی این غذا بسیار اشتها آور است... 

 

عکس از وبلاگ رشد

دستور پخت در ادامه ی مطلب

عکس از وبلاگ رشد

مواد لازم:

سینه مرغ بدون پوست .......... 2 عدد درشت

فتوچینی ............ 1 بسته 500 گرمی (سعی کنید از انواع آن که با آرد کامل غلات تهیه می شوند استفاده کنید)

قارچ خرد شده ..... 300 گرم

کره .................. 25 گرم

روغن زیتون ........ 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو ................. 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه ............. 2 قاشق چایخوری

 

مایه خواباندنی برای مرغ:

سیر له شده ............ 2 عدد

 رزماری ............... 1 شاخه (یا 1 قاشق غذاخوری خشک آن)

آبلیمو .................... 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون ............ 2 قاشق غذاخوری

Italian Herb Mix* ادویه سبزیجات ایتالیایی خشک .... 1 قاشق چایخوری

گرانول فلفل قرمز ....... 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل تازه

 

سس آلفردو:

کره ..................... ¼ پیمانه

پیاز ریز خرد شده ..... 1 عدد

سیر له شده .............. 1 عدد

خامه پرچرب!!! ......... 1 پیمانه

پنیر پارمسان رنده شده ... 1 و نیم پیمانه (حتما" پنیر پارمسان استفاده شود و رنده شده باشد، از نوع پودری آن استفاده نکنید.)

جعفری خرد شده ........ ¼ پیمانه

نمک و فلفل تازه

 

نحوه تهیه :

1-      فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم نمایید. سینه های مرغ را به مکعب هایی با ابعاد 3 سانتی متر خرد کنید. مواد مایه خواباندنی مرغ را با هم مخلوط کرده و قطعات مرغ را درون آن قرار داده و حسابی مخلوط کنید و در ظرفی با درپوش مناسب قرار دهید. سپس به مدت حداقل 1 تا 2 ساعت د ر یخچال قرار دهید. پس از آن در فر قرار داده به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که با چنگال در آن فرو کرده و پخته باشد.

2-      25 گرم کره را در ماهی تابه با حرارت متوسط حرارت داده و قارچ را در آن تفت دهید و آبلیمو را اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند. حرارت را بالا ببرید تا قارچ ها آب نیندازند ولی دقت کنید قارچ ها نسوزد. سپس آن ها را کناری قرار دهید.

3-      فتوچینی را مطابق دستور روی بسته ی آن، درون آبجوش ریخته، نمک و زردچوبه و روغن زیتون را نیز به آب جوش اضافه کنید. روغن زیتون را به دلیل این که فتوچینی ها بهم نچسبند اضافه کنید و زردچوبه را هم برای آنکه پررنگ تر شود، اضافه کنید. پس از آنکه فتوچینی دندان گیر و یا مطابق سلیقه شما، پخته شد، آن را با آب گرم آبکشی کنید.(فتوچینی یا هر نوع پاستایی که با دانه کامل غلات یا همان سبوس تهیه شود رنگ تیره تری نسبت به سایریت دارد و خواص تغذیه ای بهتری نیز برای سلامتی دارد)

4-      در حینی که فتوچینی در حال پخت است، سس را آماده کنید تا همزمان آماده شده و گرم سرو کنید. برای تهیه سس آلفردو، کره را در ماهی تابه حرارت دهید و پیاز خرد شده را افزوده و تفت دهید تا نرم شود. شیر را هم افزوده و کمی حرارت دهید. نباید طلایی شوند. فقط کمی نرم شوند. خامه را افزوده و حرارت دهید تا بجوش آید. حدود 5 دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ شود. پنیر پارمسان زا افزوده و هم بزنید تا پنیر ذوب شود. از روی حرارت بردارید و نمک و فلفل تازه بزنید. سپس جعفری تازه را افزوده و مخلوط کنید. سس آلفردو شما آماده است. این سس عطر و بوی بسیار خوبی دارد...

5-      سس آلفردو را با قارچ مخلوط کرده و در ظرف مورد نظر برای سرو، فتوچینی  گرم را ریخته و سس آلفردو با قارچ و مرغ را هم بیفزایید و گرم سرو کنید. من برای این که ظاهر متفاوتی داشته باشد، فتوچینی را در قالب کیک چرب شده ریختم و در فر به مدت 10 دقیقه قرار دادم و پس از آن، در ظرف سرو برگرداندم و اطراف آن را مرغ قرار دادم و روی آن سس آلفردو و قارچ قرار دادم. در صورت تمایل با جعفری خرد شده و زیتون تزیین نمایید.

 

* این ادویه در واقع مخلوطی از سبزیجات خشک است که بسیار خوش عطر و خوش طعم می باشد. من به دوستان و نزدیکانم توصیه کرده و برایشون تهیه کردم، بسیار مورد پسندشون واقع شده و بارها از عطر و طعم متفاوتی که به غذایشان داده تعریف کرده اند. شما می تونید به صورت آماده در فروشگاه ها یا سوپرمارکت های بزرگ تهیه کنید.

Italian Herb Mix : این ادویه مخلوطی است از سیر، اورگانو (پونه کوهی)، ریحان، جعفری، فلفل قرمز، پیاز، فلفل سیاه و مرزه که همگی به صورت خشک شده می باشند.

 

چند دستور پخت متنوع برای فتوچینی - Bartarinha.IR | برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/.../چند-دستور-پخت-متنوع-برای-فتوچینی
Jan 12, 2015 - فتوچینی با سس آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار در دنیا به‌شمار می‌رود. ... کدوسبز، قارچ،هویج و فلفل دلمه را به مخلوط مرغ و پیاز اضافه کرده تفت دهید ...

فتوچینی آلفردوی مرغ و قارچ | سرآشپزباشی

sarashpazbashi.com/1392/11/19/fettuccine-alfredo/
امروزه بیشتر این سس رو با خامه درست میکنند. شما میتونید آلفردو رو با موادی مثل میگو، مرغ، بروکلی، سیر و … هم مخلوط کنید. مواد لازم: پاستا فتوچینی 200 گرم.
250 گرم پاستای فتوچینی; یک سینه مرغ که به دو قسمت تقسیم شده باشد; پیاز ... قارچ ها را هم خوب بشوید و افقی دو تا سه قطعه کنید و بعد با کمی پیاز خلال شده در یک ...
فتوچینی آلفردو با مرغ و قارچ. مواد لازم: سینه مرغ بدون پوست .......... 2 عدد درشت. فتوچینی ............ 1 بسته 500 گرمی (سعی کنید از انواع آن که با آرد کامل غلات تهیه می ...

پاستا با مرغ و سس آلفردو - چی بپزم

‫فتوچینی آلفردو با مرغ و قارچ from chibepazam.ir‬‎
chibepazam.ir › ... › پاستا با مرغ و سس آلفردو
45 min

سپس نمك و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا ... خب حالا مخلوط قارچ و سس سفید رو به مرغ اضافه کنید و خامه صبحانه (رو که با یه ... کنارشم پاستای فتوچینی با طعم سبزیجات و کنسرو ذرت بذارین و نوش جان کنین.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد