وبلاگ رشد

مافین کدوحلوایی با سبزیجات غذایی گیاهی وسالم

1395/4/7 1:00
نویسنده : مشاور
187 بازدید
اشتراک گذاری

مافین کدوحلوایی با سبزیجات

(غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه)

 

مافین کدو حلوایی و سبزیجات می تونه یک میان وعده ی خوب، شام سبک و یا حتی غذایی مناسب پیک نیک برای شما و کودکان عزیزتون باشه. همچنین به عنوان یک پیش غذای خوشمزه هم محسوب می شه. غذایی گیاهی و سالم با طعمی خوشمزه و متفاوت. قبلا" طرز تهیه ی نوعی دیگه از این مافین ها رو آموزش داده بودم ولی از اونجایی که این مافین ها طرفدار زیادی تو منزل ما داره و حتی دوستان نیز طرز تهیه اش رو از من گرفته و در مهمانی ها درست کردن این بار با کمی تفاوت این مافین ها رو قرار می دم. امیدوارم شما نیز تهیه کنید و لذت ببرید.

آموزش مرحله به مرحله و تصویری مافین کدوحلوایی با سبزیجات

 

مافین کدو حلوایی و سبزیجات:

 

*آرد پف کننده ................................... ½،2 پیمانه

 

کدو حلوایی رنده شده ........................ 1 پیمانه (رنده درشت)

 

کدو سبز سایز کوچک، رنده شده .......... 1 عدد (رنده درشت)

 

پنیر فتا مربعی خرد شده ..................... 100 گرم

 

**گوجه خشک شده، خرد شده ........... 1/3 پیمانه

 

پنیر چدار رنده شده ............................ 1/4 پیمانه

 

***دانه کاج (اختیاری) ........................ 1/4 پیمانه

 

شیر ................................................ 1 پیمانه

 

کره ذوب شده سپس خنک شده ........... 125 گرم

 

تخم مرغ ........................................... 2 عدد

 

اورگانو خشک شده (یا سبزی معطر دلخواه) .... 1 قاشق غذاخوری

(اورگانو یا پونه کوهی و به جای آن می توانید از آویشن نیز استفاده کنید)

 

روغن جهت چرب کردن قالب مافین ................ مقداری

 

نمک و فلفل تازه

 

مواد اولیه لازم برای تهیه مافین کدوحلوایی با سبزیجات را در تصویر زیر مشاهده می نمایید:

 

 

 

 

فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت (برای فرهای برقی 180 درجه سانتی گراد) از پیش گرم نمایید. قالب های 16 تایی مافین را با کمی روغن چرب نمایید.

 

نحوه تهیه:

 

1-      در ابتدا آرد را در کاسه ی بزرگی الک نمایید. سپس کدو حلوایی، کدو سبز، پنیر فتا، گوجه و پنیر چدار را اضافه نمایید، در صورت افزودن دانه بلوط آن ها را نیز بیفزایید. همه ی مواد را با هم مخلوط نمایید. و سپس یک سوراخ در وسط مواد ایجاد کنید. چنانچه در تصویر زیر مشاهده می نمایید:

 

 

 

 

2-      در کاسه ی جداگانه ای، شیر، کره ،تخم مرغ و سبزی جات معطر خشک شده را افزوده و توسط چنگال کاملا" هم بزنید. نمک و فلفل تازه را نیز به میزان طبع خود اضافه کنید. سپس این مواد را در وسط مخلوط اولی ریخته و با همدیگر فقط مخلوط کنید. از زیاده حد زدن پرهیز نمایید. مانند آنچه در تصویر زیر آمده است:

 

 

3- اکنون مواد مافین آماده شده را توسط قاشق درون قالب های مافین ریخته تا حدی که 2/3 قالب پر شود. زیرا حین پخت پف  می کنند. می توانید کمی از اورگانو خشک یا سبزیجات معطر دیگر روی مافین ها بپاشید. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید:

 

 

 

4-      قالب مافین آماده شده را به مدت حدود 15 تا 20 دقیقه در فر با میزان حرارت داده شده در توضیحات بالا قرار دهید. تا زمانی که مافین ها پف کرده و طلایی – قهوه ای شوند. سپس از فر خارج کرده و در همان قالب به مدت 5 دقیقه خنک کنید. سپس روی توری سیمی قرار داده تا کمی خنک شده و آماده سرو شوند. در ظرف مورد نظر قرار داده و به دلخواه تزیین نمایید. چنانچه تمایل به نگهداری دارید می توانید در ظرف در بسته در یخچال و یا حتی در فریزر نگهداری کنید.نوش جان شما و فرزندان دلبندتان.

 

 

 

نکات:

 

*آرد پف کننده یا  Self Raising Flour: در صورتی که این آرد را در اختیار ندارید, برای تهیه آن به ازای هر پیمانه آرد ساده، 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر به آرد خود اضافه کنید.

 
 

**گوجه خشک شده یا Sun-dried Tomato : می توانید به صورت آماده از فروشگاه خریداری نمایید و یا در صورت در دسترس نبودن آن می توانید گوجه خشک شده را با روغن زیتون و سبزیجات خشک معطر (ریحان, اورگانو, نعناع, جعفری...) و سیر له شده همراه با نمک و فلفل تازه مخلوط کرده و در ظرفی در یخچال نگهداری کنید و یا می توانید گوجه ی معمولی خرد شده همراه با مخلوط روغن زیتون و سبزیجات معطر و سیر له شده را درون فر قرار داده تا کمی آب گوجه رفته و خشک شود.

 
 

***دانه کاج یا Pine Nut : می تونید از نوع تُست شده ی آن هم استفاده نمایید ولی استفاده ی آن کاملا" اختیاری است و در صورت در دسترس نبودن نیازی به افزودن آن نیست.

*ژورنال غذای لادن* - مافین کدوحلوایی با سبزیجات

ladansfoodjournal.blogfa.com/post-71.aspx
ژورنال غذای لادن* - مافین کدوحلوایی با سبزیجات - ایده هایی نوین در آشپزی و تغذیه سالم. ... (غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه). مافین کدو حلوایی و سبزیجات: *آرد پف کننده .
مافین کدوحلوایی با سبزیجات. (غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه). مافین کدو حلوایی و سبزیجات می تونه یک میان وعده ی خوب، شام سبک و یا حتی غذایی مناسب پیک نیک ...


در این بخش شما با انواع اموزش درست کردن غذای سریع,طرز تهیه غذای گیاهی,سایت اشپزی ... طرز تهیه مافین سبزیجات ... طرز تهیه هویج و سیب زمینی اسپایسی در فر.

مافین کدو حلوایی با سبزیجات | مای اپرا

myopra.ir/tag/مافین-کدو-حلوایی-با-سبزیجات/
خوش مزه شبی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید این غذایی گیاهی سالم وخوش مزه است. مافین کدو حلوایی و سبزیجات: آرد…………………………………….. ۲/۵ پیمانه.

غذاهای گیاهی غذای سالم غذای - نایس 98

nice98.ir/p/2148917f0f837db1302467f968a1281e08
غذاهای گیاهی ، غذای سالم ، غذای گیاهی - آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان . ... غذاهای گیاهی کتلت جعفری و سویا طرز تهیه مافین سبزیجات باقالا پخته با ... کدو حلوایی طرز تهیه پوره عدس با تخم مرغ اسنک سویا و بادمجان لازانیا گیاهی طرز ...
در این بخش شما با انواع اموزش درست کردن غذای سریع,طرز تهیه غذای گیاهی,سایت ... مافین کدوحلوایی با سبزیجات (غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه) مافین کدو حلوایی و ...
رژیم غذایی لاغری,رژیم غذایی لاغری,غذای رژیمی,آشپزی با مرغ رژیم لاغری غذاهای رژیمی,انواع غذا,غذا ... این بار ماهی را با سس گوجه فرنگی و قارچ بخارپز کنید اين تصور كه ماهی را بايد حتما سرخ كرد تا خوشمزه… ... درست کردن اسنک گیاهی,طرز تهیه اسنک مخصوص گیاهخواران ... دسر کدو حلوایی در فریا ماهیتابه رژیمی ... مافین سبزیجات رژیمی ...

ژورنال غذای لادن

reminded1.rssing.com/chan-3135028/latest.php
مافین کدوحلوایی با سبزیجات. (غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه). مافین کدو حلوایی و سبزیجات می تونه یک میان وعده ی خوب، شام سبک و یا حتی غذایی مناسب پیک نیک ...

ژورنال غذای لادن - RSSing.com

reminded1.rssing.com/chan-3135028/all_p1.html

06/07/11--21:56: ژورنال غذای لادن 1 ساله شد. .... غذایی گیاهی و سالم با طعمی خوشمزه و متفاوت. ... آموزش مرحله به مرحله و تصویری مافین کدوحلوایی با سبزیجات ...

 

 

 

  
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد