وبلاگ رشد

ژله خرده شیشه Broken Glass Jelly

1395/4/7 1:11
نویسنده : مشاور
268 بازدید
اشتراک گذاری
طرز تهیه ی این ژله های خوشمزه و خوش رنگ رو به درخواست دوستان گلم تو فیس بوک قرار دادم. شاید خیلی از شما خوانندگان عزیز طرز تهیه این دسر خوشمزه رو بدونید ولی من اینبار با شیرعسلی تهیه کردم که بسیار خوش طعم شده بود و کلی طرفدار پیدا کرده بود. پیشنهاد می کنم به این روش هم یکبار امتحان کنید. خیلی سریع و آسون آماده میشه و مطمئن هستم جزو دسرهای همیشگی مهمانی هاتون خواهد شد. علاوه بر اینکه بچه های گلتون هم عاشق ظاهر و طعم این ژله ها خواهند شد.

دستور پخت در ادامه

 

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه:

پودر ژله در 4 رنگ مختلف ....... هر بسته 85 گرمی (سبز، آبی، قرمز، نارنجی)

چنانچه بسته های شما بزرگتر هست به میزان لازم از هر رنگ جدا کنید. من از طعم های لیمو، بلوبری، شاه توت و پرتقال استفاده کردم.

شیر عسلی ...................... 1 قوطی 400 گرمی (بهتر است خارجی و مارک نستله  Nestle باشد)

پودر ژلاتین .......................... 6 قاشق مرباخوری سرپر

 

نحوه تهیه:

1- برای هر طعم ژله، 1 لیوان (پیمانه) آب جوش در کاسه ی کوچکی ریخته و 1 بسته پودر ژله را به آن اضافه کنید. سپس حسابی هم بزنید تا ژله در آب جوش کاملا" حل شود. می توانید روی بخار کتری هم قرار دهید تا کاملا" ذرات ژله حل شوند. سپس در ظرف های مربع یا مستطیل شکل بریزید طوری که ضخامت لایه ها حدود 2 تا 3 سانتی متر شود. به مدت حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید. البته بهتر است که از شب تا صبح در یخچال بماند. این مرحله را برای هر 4 طعم انجام دهید.

2- هر طعم ژله آماده شده را برش های مربعی کوچک بزنید. (من در همان ظرف برش دادم سپس از ظرف خارج کردم). با دقت در ظرف پیرکس به ابعاد 22 در 33 (من از بزرگترین سایز ظرف پیرکس استفاده کردم) رنگ های مختلف را با هم مخلوط کنید. بهتر است رنگ های شبیه هم در یکجا نباشند. ظرف پیرکس آماده را در یخچال بگذارید تا حین مراحل دیگر کار ژله ها آب نشوند.

3- در کاسه ی جداگانه ای پودر ژلاتین را با ½ پیمانه آب سرد مخلوط کنید تا ذرات ژلاتین شروع به حل شدن کنند. سپس 1 و نیم پیمانه آب جوش را به آن افزوده و روی بخار کتری قرار دهید تا کاملا" ذرات ژلاتین درون آب جوش حل شوند. سپس شیرعسلی را کاملا" روی ژلاتین ها که هنوز داغ است بریزید و حسابی هم بزنید (نیازی به حرارت نیست). اجازه دهید تا کاملا" خنک شود زیرا اگر خنک نشود و روی ژله  ها بریزید ژله های شما آب می شوند.در یخچال نیز قرار ندهید زیرا خودش را می گیرد بهتر است در همان دمای اتاق به حال خود رها کنید.

4- پس از اینکه حسابی خنک شد ظرف پیرکس حاوی ژله ها را از یخچال خارج کرده و به آرامی شیر عسلی که با ژلاتین مخلوط و خنک شده را روی مواد بریزید. کمی حالت آبکی دارد ولی در یخچال خودش را خواهد گرفت. سپس از شب تا صبح در یخچال قرار دهید. (البته بعد از 4 تا 6 ساعت خودش را خواهد گرفت)

 

 

5- سپس از یخچال خارج کرده و در همان ظرف برش های مربعی بزنید. این نوع ژله خرده شیشه بسیار خوش طعم بوده و ظاهری جذاب و فریبنده دارد.

نوش جان شما همراهان عزیز.

زندگی بخشی از ژورنال لادن

ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly) :: دنیای اسراء

asrafood.ir/1391/01/24/ژله-خرده-شیشه-(Broken-Glass-Jelly)
ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی یکی از زیباترین و راحتترین مدلهای تهیه ژله است. هم خوشگله و هم درست کردنش سخت نیست. مطمئنم خیلی از دوستهای هنرمندم این ژله رو ...


این پست رو به خاطر این ماه آبان که خیلی دوستش دارم و سالگرد هم عقد هم ازدواجم توشه از آرشیو کشیدم بیرون! :) شما درست کنین و لذت ببرین هم جای خودتون هم جای من! :).
ژورنال غذای لادن* - ژله خرده شیشه Broken Glass Jelly - ایده هایی نوین در آشپزی و تغذیه سالم.

ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly) - دنیای شاد کودکانه

f-z-79.niniweblog.com/.../7/ژله-خرده-شیشه-Broken-Glass-Jelly.htm...
ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی یکی از زیباترین و راحتترین مدلهای تهیه ژله است. هم خوشگله و هم درست کردنش سخت نیست. مطمئنم خیلی از دوستهای هنرمندم این ژله رو ...

طرز تهيه ژله خرده شيشه - ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly)دنیای اسراء

www.helpsearching.ir/tdcnscpjsrcynvydfvndnsdcacyctdqnjrctcjqf.ht... - Translate this page
دنیای اسراء :: ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly)ژله خرده شیشه یا موزاییکی : هر بسته را ابتدا با یک لیوان آب جوش حل کنید و وقتی ... برای تهیه کرم ژله باید شیر و ...
الطاف خداوندی - ژله خرده شیشه Broken Glass Jelly - سحر با باد می گفتم حدیث آرزومندی / خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی.

دنیای اسراء :: ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly)

www.findwebsite.ir/dscjqzmornmctdqnxadnfvctdmndrctdfdn.html - Translate this page
ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی یکی از زیباترین و راحتترین مدلهای تهیه ژله است. هم خوشگله و هم ... ژله خرده شیشه (Broken Glass Jelly). ژله خرده .... تزیینات غذا. (۱۱) ...
Nov 30, 2010 - ژله خرده شیشه Broken Glass Jelly. مواد لازم برای این دسر. اولا چند رنگ ژله باید درست کنین. من با ژله های آلبالو ..قرمز ،بلوبری آبی، پرتغال نارنجی، و ...

اول ژله های رنگی توشو درس می کنی (یک چهارم بسته رو درس کن) چهار رنگ (هم طعم باشن یه همه شیرین یا همه ترش) بعد که ژله های رنگی آماده شد خوردشون می کنی یا منظم مربع ...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد