وبلاگ رشد

استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات

1395/4/7 1:14
نویسنده : مشاور
174 بازدید
اشتراک گذاری
استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره سبزیجات

Steak with French Onion & Veggie Puree

بعد از قرار دادن پست های شیرینی، این بار با یک غذای خوشمزه با ظاهری فانتزی در خدمت شما عزیزانم هستم. استیک با سس پیاز فرانسوی که با پوره ی رنگین سبزیجات سرو کردم. ایده و تزیین پوره ی سبزیجات از ابتکارات خودم بود و فکر می کنم ایده ی بسیار خوبی برای کودکانتون هم می تونه باشه هم خوشرنگ و هم بسیار سالم هست. در کنار آن سالاد اسفناج و لبو هم سرو کردم که بسیار ساده ولی خوشمزه با طعمی به یاد ماندنی است. همسر من از طرفداران سرسخت این سالاد در کنار هر نوع غذایی هست و با این استیک هم خیلی هم خوانی داشت. طرز تهیه ی اون هم در پست دیگری قرار خواهم داد. فعلا" استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات........

 

  دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای 2 نفر:

*فیله استیک ................ 4 عدد

روغن زیتون ................... 4 قاشق غذاخوری

پیاز خلالی خرد شده ....... 2 عدد

سرکه بالزامیک .............. یک و نیم قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای ................ 1 قاشق مرباخوری

آب گوشت .................... 1 پیمانه

جعفری خرد شده ........... 1 قاشق چایخوری برای تزیین استیک

نمک و فلفل تازه

مواد لازم برای پوره رنگین سبزیجات:

سیب زمینی ................. 2 عدد متوسط

هویج .......................... 1 پیمانه

نخودفرنگی ................... 1 پیمانه

شیر و آبلیمو ................. هرکدام 1 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده .......... 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل تازه

 

نحوه تهیه:

برای این نوع استیک نیازی نیست فیله ها را کاملا" با استیک کوب به صورت نازک در بیاورید. فقط فیله ها را مابین کیسه فریزری قرار دهید و کمی با استیک کوب روی آن بکوبید زیاد له و صاف نشود. فیله ها را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و فلفل سیاه آغشته کنید.

برای تهیه سس پیاز فرانسوی:

1- پیازهای خلالی خرد شده را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باحرارت متوسط تفت داده تا کاملا" طلایی شوند (حدود 5 تا 8 دقیقه). سپس سرکه بالزامیک و شکر قهوه ای را افزوده و با پیاز حرارت دهید تا پیازها کاراملیزه شوند (حدود 8 تا 10 دقیقه). از روی حرارت برداشته و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

2- ماهی تابه متوسطی را با حرارت بالا گرم کنید. سپس حرارت را به متوسط کاهش دهید و بقیه روغن زیتون را اضافه کنید و آن را گرم کنید. سپس استیک ها را با دستمال آشپزخانه خشک کنید و در هر بار 2 فیله استیک را در ماهی تابه قرار دهید تا حرارت ماهی تابه پایین نیاید. هر طرف فیله ها را به مدت 3 دقیقه حرارت دهید و سپس درون فویل آلومینیوم بپیچانید تا آب آن خارج نشود و گرم بماند.

3- سپس فیله ها را از فویل خارج کرده و درون ماهی تابه حاوی سس پیاز ریخته و آب گوشت را اضافه کنید. بگذارید تا به جوش بیاید و حدود 20 تا 30 دقیقه بماند تا گوشت پخته شده و جا بیفتد دقت کنید گوشت زیاد سفت نشود.

پوره رنگین سبزیجات:

سیب زمینی ها را پوست کنده و آب پز کنید سپس با گوشکوب برقی آن ها را پوره کرده و شیر و آبلیمو و نمک و فلفل تازه ریخته و مجددا" کمی روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس از روی حرارت برداشته و جعفری خرد شده را به آن بیفزایید.

هویج ها را بخارپز یا آب پز کرده و با گوشکوب برقی یا دستی آن ها را به حالت پوره در آورید و با نمک و فلفل تازه مزه دار کنید.

نخودفرنگی ها را آب پز کرده و پس از پخت با گوشکوب برقی یا دستی پوره کرده و با نمک و فلفل تازه مزه دار کنید.

سپس پوره ها را درون ظرف موردنظر ریخته و تزیین کنید.

 

 

استیک ها را در ظرف های مورد نظر قرار داده و روی آن از سس پیاز ریخته و کمی جعفری خرد شده بریزید.

*من از فیله استیک oyster blade استفاده کردم.

 

استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات

ladansfoodjournal.blogfa.com/post-62.aspx
ژورنال غذای لادن* - استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات - ایده هایی نوین در آشپزی و تغذیه سالم.


طرز تهیه استیک فرانسوی

tohi.wikipici.ir/طرز-تهیه-استیک-فرانسوی-1
کدو و بادنجان‌ها را هم حلقه حلقه کرده و سرخ کنید و با فیله‌ها در ظرف چیده و سس سرکه را ... استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره سبزیجات ... پوره رنگین سبزیجات:.

تزیین غذا با پوره سیب زمینی - پوست

skin.wikipici.ir/تزیین-غذا-با-پوره-سیب-زمینی
استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره سبزیجات. Steak with French Onion & Veggie Puree. مواد لازم برای 2 ... مواد لازم برای پوره رنگین سبزیجات: سیب زمینی .

این سس رو معمولا با سبزیجات و یا غذاهای دریایی استفاده می کنن. من با انواع ... استیک با سس سبزیجاتــــــــــــــ و سس پیاز فرانسوی مواد لازم برای پوره رنگین سبزیجات: ... سپس از روی حرارت بردارید، و به همراه گوشت، گلابی و سبزیجات سرو کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد