وبلاگ رشد

رولت خامه ای Step by Step Baking Swiss Roll

1395/4/7 10:14
نویسنده : مشاور
284 بازدید
اشتراک گذاری

به منظور جبران غیبت کبرایی که داشتم، طرز تهیه ی رولت خامه ای رو گام به گام همراه با عکس براتون قرار دادم. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید. این رولت خیلی راحت و سریع تهیه می شه. از این رولت به عنوان شیرینی یا دسر برای پذیرایی از مهمانانتان می تونید استفاده کنید. همچنین برای تولد هم چنانچه فرصت کافی برای تهیه ی کیک های مخصوص تولد ندارید، رولت خامه ای می تونه جایگزین مناسبی باشه. همچنین قالب وبلاگ رو هم عوض کردم تا از حالت یکنواختی خارج بشه. خوشحال می شم نظر شما رو هم بدونم. و اکنون رولت خامه ای ....

تهیه ی رولت خامه ای گام به گام

 

دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای تهیه ی یک عدد رولت خامه ای:

تخم مرغ ........................ 5 عدد

شکر ............................. 100 گرم

آب گرم .......................... 6 قاشق غذاخوری

وانیل ............................. نصف قاشق چایخوری

پوست پرتقال رنده شده ...... 1 قاشق غذاخوری

رنگ زرد خوراکی ............... 1 قاشق چایخوری (دلخواه)

اسانس پرتقال ................. 1/2 قاشق چایخوری

آرد سفید ....................... 100 گرم

بکینگ پودر ...................... 1/3 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه ی خامه:

خامه ...............  150 گرم (حداقل میزان چربی خامه باید 35 درصد باشد)

پودر شکر .......... 65 گرم

وانیل شکری ...... نصف قاشق چایخوری

شکلات آب شده (50 گرم) یا شکلات رنده شده (30 گرم) یا پودر کاکائو (1 قاشق غذاخوری) برای تزیین

 

در ابتدا فر را با حرارت 175 درجه سانتی گراد روشن کنید. چنانچه فر شما برقی است حرارت را روی 155 درجه سانتی گراد قرار دهید. کف سینی فر را کمی با روغن چرب کرده و سپس کاغذ آشپزخانه (کاغذ روغنی) قرار دهید. در این صورت کاغذ راحت تر روی سینی فر قرار می گیرد. روی کاغذ را چرب نکنید. آرد و بکینگ پودر را نیز با هم الک کنید.  

 

نحوه تهیه:

1- ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را در ظرفی متوسط بریزید و با همزن برقی دور متوسط هم بزنید و در همین حین 50 گرم از شکر را به صورت پره ای روی سفیده بریزید. هم زدن سفیده با شکر باعث می شود که سفیده پف خودش را از دست ندهد. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا سفیده سفت و محکم شود و از ظرف نریزد. سپس سفیده را کناری قرار دهید. همانگونه که در عکس مشاهده می نمایید.

 

 

2- در ظرف بزرگتری زرده ها را همراه با وانیل و آب گرم توسط همزن برقی با دور متوسط هم بزنید. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا زرده ها کف کند. سپس باقی مانده ی شکر را نیز به صورت پره ای روی زرده ها بپاشید و هم زمان به زدن با همزن ادامه دهید. آنقدر هم بزنید تا مایه حالت کرم به خود بگیرد و رنگ آن نیز کرم رنگ شود. پوست پرتقال رنده شده، اسانس پرتقال و رنگ زرد خوراکی را نیز به مایه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه صاف و یکنواخت شود و رنگ به صورت یکسان پخش شود.

3- در این مرحله آرد و بکینگ پودر را که با هم الک کرده اید به آرامی و طی چند مرحله به مواد زرده اضافه کنید. می توانید بدون همزن و با لیسک به آرامی مواد را هم بزنید تا آرد به صورت یکنواخت در مایه پخش شده و گلوله های آرد در مایه نباشد. از همزن نیز می توانید استفاده کنید.

4- سفیده ها را طی 2 مرحله به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را به صورت دورانی و از یک جهت مخلوط کنید تا پف سفیده ها نخوابد. سپس مواد را به آرامی هم بزنید تا یکنواخت شود و سفیده ها به صورت گلوله در مواد دیده نشوند. مطابق آنچه در تصویر زیر آمده است.

 

 

5- مایه رولت را درون سینی آماده شده فر قرار دهید و با پشت قاشق  یا کاردک سطح آن را صاف کنید. سپس در فر با حرارت ذکر شده قرار دهید. مدت زمان مورد نیاز برای پخت رولت 15 تا 20 دقیقه هست. دقت کنید که روی رولت زیاد خشک نشود.

 

 

6- پس از پخت رولت، آن را از فر خارج کرده و روی دستمال تمیزی پهن کنید و کاغذ روغنی را از پشت آن جدا کنید. چنانچه اطراف نان رولت شما خشک شده و لوله کردن آن به راحتی میسر نمی باشد اطراف نان را با چاقو کمی برش بزنید. 

 

 

7- سپس توسط همان دستمال تمیز رولت را لوله کرده و کناری قرار دهید تا خنک شود. در این فاصله خامه را آماده نمایید. نحوه ی رول کردن رولت را در زیر مشاهده می نمایید.

 

 

تهیه خامه قنادی:

ابتدا خامه و ظرف مورد نظر را که قرار است خامه را در آن بزنید به مدت 20 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا خنک شود. دقت کنید زیاد نماند تا خامه یخ نزد. سپس خامه را در ظرف خنک شده ریخته و با همزن دور متوسط شروع به هم زدن نمایید (چنانچه فصل تابستان است و هوا گرم است ظرف محتوی خامه را روی کاسه ی یخ قرار داده تا خنک بماند). پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه که خامه کمی سفت شد، شکر و وانیل را به صورت پره ای اضافه کنید. یعنی یکجا اضافه نکنید بلکه به آرامی و همان طور که همزن روشن و در حین کار است شکر و وانیل را بیفزایید. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا خامه سفت شده و جای پره های هم زن روی خامه محو نشود. حدود 10 تا 15 دقیقه باید به هم زدن ادامه دهید. دقت کنید که اگر زیاده از حد خامه را بزنید تبدیل به کره می شود. حین زدن خامه می توانید شیرینی آن را بچشید و مطابق ذایقه خود میزان شیرینی آن را تعیین کنید.

نحوه تزیین رولت خامه ای:

اکنون نان رولت و خامه قنادی ما آماده است. نان رولت را باز کرده و نیمی از خامه را توسط کاردک یا پشت قاشق روی آن بمالید. رولت را مجددا" لوله نمایید و روی آن را نیز خامه بمالید. مقداری از خامه را  برای تزیین نگه دارید. برای اینکه کار شما تمیزتر شود یک لایه خامه را که روی رولت قرار دادید، رولت در یخچال گذاشته و سپس رولت را از یخچال خارج کرده و مجددا" روی رولت را خامه کشی نمایید تا خامه یکنواخت روی رولت پخش شود. حتی می توانید درون رولت را با انواع کمپوت های میوه مانند آناناس و هلو و ... ، گردوی خرد شده و یا شکلات چیپسی پر کنید. با خامه ای که برای تزیین کنار قرار داده بودید توسط ماسوره ی ستاره ای، روی رولت را شکوفه بزنید. می توانید از شکلات آب شده نیز برای تزیین روی رولت استفاده کنید. حتی می توانید توسط پودر کاکائو یا شکلات رنده شده نیز روی رولت را تزیین نمایید. از انواع ترافل های رنگی نیز می توانید برای تزیین استفاده کنید.

نکته: من در اینجا از عطر و طعم پرتقال استفاده کردم. شما می تونید به دلخواه آن را تغییر بدهید.

گوارای وجودتان

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد