وبلاگ رشد

آیس کافی (Iced Coffee)

1395/4/7 19:14
نویسنده : مشاور
135 بازدید
اشتراک گذاری

آیس کافی از جمله نوشیدنی های خوشمزه ای هست که در اکثر کافی شاپ ها سرو می شه . طرز تهیه ای که اینجا براتون قرار می دم نوع اصیلش هست که در کافی شاپ های اینجا تهیه می شه. این دستور هم  بنا به درخواست دوست عزیز همنامم لادن جون قرار دادم البته با عذرخواهی بابت تاخیر. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید خیلی سریع و آسون تهیه می شه و در عین حال خوشمزه ...

 


دستور تهیه در ادامه ی مطلب

آیس کافی به 2 صورت تهیه می شه. در یک روش فقط از قهوه و یخ استفاده می شه و در روش دیگه از بستنی هم استفاده می شه که البته خوشمزه تر و با کالری بیشتر هست.

 

آیس کافی 1:

 

قهوه فوری (نسکافه) ...... 2 قاشق چایخوری و یا قهوه اسپرسو ..... 1 شات

آب جوش ...................... 1/2 پیمانه

 

قالب یخ ........................ بسته به ذائقه (حدود 6 تا 8 قطعه)

شکر ............................ بسته به ذائقه (حدود 2 تا 3 قاشق چایخوری)

 

نسکافه، عسل، چتر تزیینی،دانه قهوه و شوکو رول جهت تزیین

 

 

 

(برای تهیه ی آیس کافی از یخ معمولی یا یخ یا طعم قهوه می تونید استفاده کنید. برای تهیه ی یخ با طعم قهوه کافی است 1 قاشق چایخوری نسکافه رو در نصف لیوان آب جوش حل کرده و پس از خنک شدن، درون قالب های یخ ریخته و در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد. در صورت تمایل می تونید کمی شکر نیز به آن اضافه کنید که البته من اینکارو نکردم و یا می تونید مستقیما" قهوه اسپرسو را همراه با کمی شکر درون قالب یخ بریزید واجازه دهید تا یخ ببندد.)

 

 2 قاشق چایخوری نسکافه رو در نصف لیوان آب جوش حل کرده و بسته به ذائقه کمی شکر به محلول نسکافه اضافه کنید حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری و هم زده تا شکر حل شود و بگذارید تا خنک شود. چنانچه از قهوه ی اسپرسو استفاده می کنید، به میزان 1 شات قهوه در آب بریزید و بسته به ذائقه شکر اضافه نمایید. در این فاصله لبه ی لیوان را با قرار دادن در عسل و سپس نسکافه تزیین کنید. محلول قهوه را دهمراه با نیمی از یخ ها درون مخلوط کن ریخته و 1 دقیقه هم بزنید تا کف کند. سپس باقی یخ ها را درون لیوان ریخته و با محلول قهوه پر کرده طوری که کف ها را روی آن ریخته و با چتر تزیینی و شوکورول تزیین کنید.

 

 

آیس کافی 2:

 

بستنی وانیلی یا قهوه ......... 2 تا 3 اسکوپ به ازای هرنفر

 

قهوه فوری (نسکافه) ...... 2 قاشق چایخوری و یا قهوه اسپرسو ..... 1 شات

آب جوش ...................... 1/2 پیمانه

 

قالب یخ ........................ بسته به ذائقه (حدود 6 تا 8 قطعه)

شکر ............................ بسته به ذائقه (حدود 2 تا 3 قاشق چایخوری)

 

 

 

خامه زده شده ................ ¼ پیمانه

 

 نسکافه، عسل، چتر تزیینی و شوکو رول جهت تزیین

 

 

نسکافه را در نصف پیمانه آب جوش و شکر (بسته به ذائقه) حل کرده و بگذارید تا خنک شود و یا می توان از قهوه ی اسپرسو استفاده کرد و به میزان لازم شکر بریزید.(دقت نمایید در این مدل از بستنی استفاده می شود و در آخر کمی شیرین تر می شود پس میزان شکر را کمتر بریزید). آن را درون مخلوط کن ریخته به همراه چند قطعه یخ و حدود 1 تا 2 دقیقه هم بزنید تا کف کند. سپس لیوان را مطابق روش بالا تزیین کنید و با اسکوپ زن، بستنی ها را درون لیوان ریخته (2 تا 3 اسکوپ در هر لیوان) و روی آن را محلول نسکافه ریخته طوری که با قاشق کف های آن را روی آن بریزید. سپس خامه زده شده روی آن ریخته و با دانه قهوه، چتر تزیینی و شوکورول تزیین کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد