وبلاگ رشد

مافین باقلوایی(Baklava Muffins)

1395/4/7 19:31
نویسنده : مشاور
104 بازدید
اشتراک گذاری
مافین های باقلوایی

 Baklava Muffins

 

دوستان عزیز و همراهان مهربون عیدتون مبارک. بسیار بسیار از شما ممنونم که با وجود دوره ی کوتاهی که از باز گشایی این وبلاگ می گذره با نظرات و محبت های خودتون من رو شرمنده کردین. سپاس بسیار هم به خاطر امتیازاتی که به این وبلاگ دادین. اعتماد و همراهی شما واقعا" باعثه دلگرمیه. دوستان عزیزی هم که درخواست غذاهای مختلفی رو کرده بودن به زودی و به ترتیب درخواست ها قرار میدم. ببخشید که کمی وقت می بره. فکر نکنید یادم رفته، لیست غذاهای درخواستی رو به همراه نام فرد مورد نظر یادداشت کردم و به مرور قرار میدم. باز هم از همراهی شما عزیزان ممنونم. دوستان عزیز و با محبتی  هم که لطف می کنند و عکس غذاهایی که از این وبلاگ تهیه کردن رو برام می فرستن بی نهایت ازشون ممنون. همچنین دوستان گل و قدرشناسی هم که مطالبی از این جا که مورد علاقه شون هست رو با ذکر منبع و لینک مربوطه قرار می دن بسیار جای تشکر داره. سارای عزیزم مرسی از هنرنمایی قشنگت و حلوای هویج زیبات و ممنون از لینکی که قرار دادی. به مناسبت فرارسیدن این عید سعید آموزش مافین باقلوایی رو قرار می دم که امیدوارم در این روز تهیه کنید و در کنار دیگر افراد خانواده و دوستان نوش جان بفرمایید. مافین ها یا کاپ کیک ها بسیار ایده های خوب برای عصرانه یا میان وعده ی کودکان بوده و در محافل و مهمانی ها نیز کاربرد دارند. با یک فنجان چای یا قهوه ی داغ خیلی می چسبند. مافین های باقلوایی درواقع یه جور طعم شرقیه که برای این مافین های غربی قایل شدم.!!! یه ایده ی جدید... برای تهیه این مافین ها از شکر قهوه ای استفاده کردم که البته شما بسته به ذائقه ی خودتون می تونید از شکر معمولی استفاده کنید. امیدوارم که مورد پسندتون واقع بشه.... مافین های باقلوایی همراه با گل های بهاری تقدیم به شما بازدیدکنندگان محترم و دوست داشتنی عزیز....

*مافین های باقلوایی ویژه ی عید فطر همراه با توضیحات تصویری مرحله به مرحله*

دستور تهیه در ادامه ی مطلب

مافین باقلوایی

 

مواد لازم برای تهیه 12 عدد مافین:

*آرد پف کننده ............................. 2 پیمانه

دارچین .................................... 1 قاشق چایخوری

گردوی خرد شده ....................... 1/2 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری اضافه تر

پسته خرد شده ....................... 1/2 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری اضافه تر

شکر قهوه ای .......................... 1/3 پیمانه ( و یا شکر سفید نرم شیرینی پزی )

پوست لیموترش رنده شده ........ 1 قاشق چایخوری

شیر کم چرب .......................... 3/4 فنجان

**کره ذوب شده ...................... 90 گرم

تخم مرغ ................................ 1 عدد

عسل .................................... 2 قاشق غذاخوری

گلاب ...................................... 1 قاشق چایخوری

زعفران دم کرده ........................ 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای شربت رویه:

آب ..................... 1/3 پیمانه

عسل ................. 1/4 پیمانه

آب لیمو .............. 2 قاشق غذاخوری

شکر .................. 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده .... 1 قاشق چایخوری

 

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. قالب های 12 تایی مافین را با کاغذ مخصوص روغنی بپوشانید.

نحوه تهیه:

1- آرد و دارچین را با هم در کاسه ی بزرگی الک کنید. گردو و پسته ی خرد شده را افزوده و مخلوط کنید. شکر و پوست لیمو را هم بیفزایید. مواد را هم بزنید. این کاسه مواد خشک شما را شامل می شود چنانچه در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

 

2- در کاسه ی کوچکتر دیگری، شیر، کره ذوب شده، تخم مرغ، عسل، گلاب  و زعفران را با چنگال یا ویسک هم بزنید . این کاسه مواد تر را در بر دارد، مطابق آنچه در تصویر آمده است.

 

 

3- اکنون مواد تر حاصل از مرحله ی 2 را به مخلوط مواد خشک (شامل آرد) اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا فقط مخلوط شوند. بیش از حد مواد را هم نزنید. در حدی که مواد خشکی باقی نماند و همه ی مواد مخلوط شوند. تصویر زیر گویای این مخلوط آماده است.

 

 

4- با استفاده از قاشق، از مایه ی آماده شده داخل کاغذهای مخصوص ریخته تا 2/3 حجم آن ها پر شود (زیرا مافین ها هنگام پخت پف می کنند). سپس با مخلوطی از اضافه ی خشکبار روی مافین ها را بپوشانید. مطابق تصویر زیر. (چنانچه از مواد اضافه آمد، در یخچال قرار دهید و پس از آماده شدن مافین های مرحله ی اول، مجددا" در قالب ریخته و در فر بگذارید).

 

 

5- قالب مافین را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید یا تا زمانی که با چنگال یا خلال دندان در وسط مافین ها فرو کرده و امتحان کردید و پخته بود. دقت کنید تا قبل از گذشت 3/4 از زمان پخت، در فر را باز نکنید زیرا پف مافین ها می خوابد. در این فرصت شربت رویه را آماده کنید.....

برای تهیه شربت رویه:

تمام مواد شربت را در شیرجوش یا قابلمه ی کوچکی مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرر دهید. مواد را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس حرارت را بالا برده تا مواد بجوشد. وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه مرتب هم بزنید. شربت شما باید کمی غلیظ شود. البته دقت کنید که پس از سرد شدن نیز غلیظ تر می شود. شربت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به آرامی خنک شود.

6- مافین های پخته شده را از فر خارج کنید. شربت را روی مافین های داغ بریزید. اجازه دهید مافین ها در قالب به مدت 5 دقیقه خنک شوند. سپس روی پنجره توری قرار دهید تا خنک شوند. در ظرف مورد نظر قرار داده و در کنار افراد خانواده و دوستان میل نمایید. پیشنهاد می کنم این مافین ها رو گرم میل نمایید. بسیار خوش عطر و طعم می باشند.

* منظور از آرد پف کننده همان Self Raising Flour می باشد که در صورت در دسترس نداشتن آن، به ازای هر پیمانه آرد ساده، 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر اضافه نمایید.

** به جای کره ذوب شده می توان 1/3 فنجان روغن مایع نیز استفاده کرد.

این مافین ها به مدت 1 هفته در ظرف در دار در محل خشک و خنک قابل نگهداری هستند.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد