وبلاگ رشد

سوپ گلابی Pear Soup

1395/4/8 21:59
نویسنده : مشاور
179 بازدید
اشتراک گذاری

سوپ گلابی..... شاید شنیدن نام این غذا براتون جالب باشه. این سوپ مقوی و سالم که با میوه تهیه می شه طعم بسیار خوب و دوست داشتنی داره. طعمی ترش و شیرین. این سوپ به عنوان پیش غذا بسیار عالیه و مهمانی های شما رو بسیار خاطره انگیز می کنه. زمانی که برای بار اول تهیه کردم راستش از طعمش مطمئن نبودم ولی پس از چشیدن مزه ی آن، من و همسر عزیزم بسیار طرفدار این سوپ شدیم. توضیحات کامل مربوط به تهیه و جایگزین هایی که می تونید برای برخی مواد قرار دهید رو می تونید در ادامه ی مطلب بخوانید. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید.

 

 

دستور تهیه در ادامه ی مطلب

 

 

مواد لازم برای 4 نفر:

*کره .......................... 25 گرم

پیاز ریز خرد شده .......... 1 عدد

**سیب زمینی شیرین نارنجی رنگ (یا کدوحلوایی یا هویج) ....... 750 گرم

گلابی رسیده ............... 2 عدد ( 500 گرم)

عصاره سبزیجات ........... 750 میلی لیتر

خامه کم چرب .............. 250 میلی لیتر

دارچین ....................... 2  قاشق چایخوری

آب نصف گریپ فروت یا لیموی تازه

نمک و فلفل تازه

 

نحوه تهیه :

1-      سیب زمینی های نارنجی یا کدوحلوایی یا هویج ها را پوست کنده و به مکعب های 2 سانتی متری برش بزنید. گلابی ها را نیز پوست کنده و هسته ی آنها را خارج کنید و آن ها را نیز به مکعب های 2 سانتی متری برش بزنید.

2-      کره را در قابلمه ی مناسبی روی حرارت متوسط ذوب کرده و پیاز را بیفزایید. حدود 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید تا زمانی که پیازها نرم شوند ولی قهوه ای نشوند. سیب زمینی ها ی شیرین نارنجی یا هویج یا کدوحلوایی را افزوده و گلابی را هم اضافه کنید. هم بزنید و 1 تا 2 دقیقه بپزید.

3-      عصاره سبزیجات را در قابلمه بریزید و مواد را حرارت دهید تا به جوش آید. حدود 20 دقیقه بپزید یا تا زمانی که گلابی و سیب زمینی های شیرین نارنجی یا هویج یا کدوحلوایی تان نرم شوند. دارچین را اضافه کرده و هم بزنید. آب گریپ فروت یا لیمو ترش را نیز ریخته و از روی حرارت بردارید. پس از پخت کامل اجازه دهید کمی خنک شود.

4-      مواد را درون مخلوط کن یا غذاساز ریخته و یا توسط هم زن برقی هم بزنید تا یکنواخت و یکدست شود. سپس دوباره مواد را درون قابلمه ریخته و با خامه مخلوط کنید و حرارت دهید به آرامی ولی دقت کنید تا سوپ شما نجوشد. نمک و فلفل تازه را بریزید و بسته به ذائقه ترشی آن را کم یا زیاد کنید. درون ظرف مورد نظر برای سرو ریخته و با خامه و نعناع و فلفل تازه تزیین نمایید.

 

*به جای کره می توانید 2 قاشق غذاخوری روغن کانولا بریزید.  

** سیب زمینی شیرین نارنجی همان Sweet Potato  بوده که برای این سوپ مناسب ترین گزینه است و چنانچه در دسترس دارید از این نوع استفاده کنید. ولی چنانچه این سیب زمینی را در اختیار ندارید به جای آن کدوحلوایی نیز می توانید استفاده کنید و باز هم اگر فصل کدوحلوایی نیست از هویج نیز می توان استفاده کرد. میزان مواد همین است و هرکدام را به دلخواه می توانید استفاده کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد