وبلاگ رشد

سوپ هویج رست شده با نان زیره مخصوص

1395/4/28 22:01
نویسنده : مشاور
290 بازدید
اشتراک گذاری

این نوع سوپ هویج مخصوص که با طعم زیره تهیه شده بسیار دلپذیر بوده و از ادویه های خوش عطری برخوردار است. علاوه بر اینکه ویتامین A بالایی هم دارد. این سوپ با نان زیره مخصوص که آموزش داده شده سرو می شود.

وبلاگ رشد

مواد لازم برای تهیه سوپ هویج رست شده برای 4 نفر:

هویج ........................... 1 کیلو

روغن زیتون .......................... 6 قاشق غذاخوری

*نان لواش لبنانی یا ترکی  ....... 2 عدد (بزرگ)

دانه زیره (نکوبیده) ................. 1 قاشق چایخوری

پیاز ریز خرد شده ................... 1 عدد

سیر ریز خرد شده .................. 3 حبه

پودر زیره (یا زیره کوبیده) ......... 2 قاشق چایخوری

پودر گشنیز .......................... 1 قاشق چایخوری

عصاره سبزیجات یا مرغ ............. 1 لیتر

لیمو ترش ............................ 1 عدد (آب 1 عدد لیموترش و پوست آن که ریز رنده شده)

نمک و فلفل ........................ بسته به ذائقه

جعفری و ماست چکیده برای سرو

در ابتدا فر را با حرارت 220 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

نحوه تهیه :

1- هویج ها را کاملا" ریز خرد کنید و با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. هویج ها را در سینی فر بریزید و کاملا" آن ها را پخش کنید. سپس در فر از قبل گرم شده قرار داده و گاهی آن ها را هم بزنید تا طلایی رنگ شوند. (حدود 20 تا 25 دقیقه) از فر خارج کرده و در کناری قرار دهید.

2- اکنون 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون،  دانه زیره، کمی نمک و فلفل را مخلوط کنید و نان ها را در آن بغلطانید. مجددا" سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و نان ها را قرار دهید. در فر به مدت 2 تا 3 دقیقه بپزید تا طلایی و ترد شوند. سپس به قطعات بزرگ برش دهید و روی آن ها را بپوشانید تا خشک نشوند.

3- در این هنگام باقی مانده روغن را با حرارت متوسط در ماهی تابه گرم کنید. (روغن زیتون را با حرارت بالا گرم نکنید برای سلامتی مضر است). پیاز و سیر را در روغن تفت دهید تا نرم شوند. (حدود 5 تا 7 دقیقه). پودر زیره و گشنیز را افزوده و هم بزنید تا بوی عطر آن ها به مشام برسد. (حدود 1 تا 2 دقیقه).

4- عصاره سبزیجات یا مرغ را که با آب جوش تهیه کردید، افزوده و هم بزنید، هویج رست شده را نیز اضافه کرده و با گوشکوب برقی یا در مخلوط کن هم بزنید تا یکدست شود. اگر سوپ شما سفت بود کمی آب جوش  اضافه کنید. با فلفل تازه، نمک دانه درشت (نمک دریا) و آب لیموی تازه مزه دار کنید. نمک و فلفل آن را بچشید. سوپ آماده شده داغ را همراه با ماست چکیده، جعفری تازه، رنده پوست لیموترش و نان ها سرو کنید. 

* از نان لواش معمولی یا نان بربری هم می توانید استفاده کنید.

گوارای وجودتان

 

 

نی نی به به - دسر/صبحانه/عصرانه

babyfood.blogfa.com/cat-9.aspx
200 گرم از پودر نارگیل را با شیر عسل غلیظ که تو همه سوپر مارکت ها هست مخلوط می .... هویج رنده شده رو با اب و کمی شکر بزارین تا خوب بپزه بعد کمی ارد برنج یا ... مثلا شما میتونین این نان رو کاملا ساده فقط با آرد و شیر هم درست کنین ولی مزیت ..... ن.: ضمن تشکر از سارای عزیز اضافه میکنیم این کیک برای زیر یک سال مناسب نیست.
نان و میوه صبحانه یکی از مواردیه که خیلی به درد صبحانه ها میخوره. ... بعد آب مرغ ( مرغ پخته شده همراه با پیاز رنده شده) را به آن افزوده هویج و فلفل دلمه ای را اضافه ..... یکی از غذاها یا پیش غذای خوش طعمی که من برای دختر ۶ ماهه ام درست می کنم پوره کدویی .... بعد از پست خوشمزه سوپ ماهی به دنبال چگونگی شروع غذاهای دریایی برای بچه ها گشتم.

سوپ در بچه 6 ماهه؟ - صفحه 1 - نی نی سایت

www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=72761
Feb 15, 2011 - 20 posts - ‎3 authors
اگه خواستين با شير خشك يا شير مادر درست كنين بعد از پختن (دقت ... برنج 1 قاشق چايخوري - هويج 1 عدد كوچك - عدس خيس خرده شده 1 قاشق چايخوري - مرغ يا ماهيچه يا قلم .... موزلي براي نيني هاي زير يكسال:(از 7 ماهگي) ..... نان هاي تست را به تكه هاي كوچك و به اندازه دلخواه برش مي دهيم و در مخلوط شير و تخم مرغ مي غلتانيم.
ابتدا گوشت و عدس و هويج خرد شده را با هم بپزيد. ... پس از آنكه همه مواد پخته شده بقيه كره و سبزي را داخل سوپ بريزيد صبر كنيد تا چند جوش ... بعد از 8 ماهگی مي‌توانيد فرني كودك را با آرد گندم و يا نشاسته هم درست كنيد. .... در اين زمان بايد شيرخوار را با غذاهايي مثل نان، بيسکويت ساده، ماکاروني پخته شده، تکه هايي از سيب زميني يا هويج ...

Professor Soltanzadeh

www.professorsoltanzadeh.com/new/food/maintxt.htm
تغذيه تكميلي با همان مقادير و دفعات توصيه شده شروع و ادامه مي‌يابد. ... تهيه غذاهاي مغذي و با كالري بيشتر براي كودك (مثلاً به سوپ او، شير يا كره و به فرني، پودر گردو يا بادام اضافه .... به اين ترتيب برنامه غذايي شيرخوار در هفته سوم ماه هفتم به شرح زير است: .... نصف زرده تخم‌مرغ + نان و كره و مقدار كمي مرباي «سيب» يا «به» يا «هويج».

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد