وبلاگ رشد

کیک مرغ و سبزیجات

1395/4/17 22:26
نویسنده : مشاور
518 بازدید
اشتراک گذاری

کیک مرغ و سبزیجات می تونه یه ایده ی مناسب دیگه ای برای محافل و مهمانی های شما عزیزان باشه. در تهیه این غذا از مرغ و سبزیجات و برنج استفاده شده که می تونه وعده ی غذای کامل و با انرژی مناسب برای همه ی گروه های سنی باشه. امیدوارم از تهیه آن لذت ببرید...

 

دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای تهیه یک عدد کیک:

برای 6 نفر

روغن زیتون ..................... 2 قاشق غذاخوری

*فیله ران مرغ یا سینه ...... 4 عدد (بدون استخوان و پاک شده)

ژامبون گوشت یا مرغ ........ 4 ورقه

برگ بو ........................... 2 عدد

آبلیمو ............................ 2 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده .................. 1 عدد

بادمجان قلمی کوچک ....... 1 عدد

**سیب زمینی شیرین نارنجی رنگ یا هویج کوچک ..... 1 عدد

سیر له شده ................... 1 عدد

پودر اورگانو (پونه کوهی خشک) ............................... 1 قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی .............. 2 قاشق غذاخوری

برنج گرد دانه ریز ..............  1 و نیم پیمانه

***گوجه، ریز خرد شده بدون پوست و تخم گوجه ....... 200 گرم

عصاره پودر مرغ ............... 3 قاشق چایخوری

آب جوش ....................... 3 تا 4 پیمانه

فلفل دلمه قرمز کوچک ...... 1 عدد

برگ های ریز اسفناج (یا اسفناج درشت خرد شده) ....... 60 گرم

پنیر پارمسان رنده شده ..... ½ پیمانه + 2 قاشق غذاخوری اضافه تر

ریحان خرد شده یا ریحان خشک ............................... ¼ پیمانه

زرده تخم مرغ .................. 3 عدد

نمک و فلفل

 

نحوه تهیه:

ابتدا فر را باحرارت 180 درجه سانتی گراد یا 360 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب کیک گرد (یا مربع) به ابعاد 23 سانتی متر را با اسپری روغن یا کمی روغن چرب کنید. (ترجیحا" قالب کیک کمربندی) چنانچه تمایل داشته باشید که به صورت کیک قالبی در نیاورید می توانید در ظرف پیرکس نیز تهیه کنید و با همان ظرف سرو کنید.

1-      فیله های مرغ را خرد کنید (به مکعب های 2 سانتی متری). ژامبون ورقه ای را نیز ریز خرد کنید. بادمجان و سیب زمینی یا هویج ها را هم به مکعب های 1 سانتی متری برش بزنید. نصف از روغن را در ماهی تابه ی بزرگی با حرارت متوسط حرارت دهید. قطعات مرغ را کمی تفت داده برگ بو و آبلیمو را هم اضافه کنید. حدود 2 تا3 دقیقه حرارت دهید. سپس به قابلمه بزرگی اضافه کنید.  ژامبون های ورقه ای را هم تفت دهید تا رنگ آنها کمی تیره شود همان 2 تا 3 دقیقه. آن ها را نیز به قابلمه بیفزایید.

2-      در همان ماهی تابه، پیاز، بادمجان، سیب زمینی شیرین و یا هویج و سیر را هم اضافه کنید. به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید. پودر اورگانو را نیز اضافه کنید. این مواد را نیز به قابلمه حاوی مرغ بیفزایید.

3-      باقی مانده روغن را در ماهی تابه گرم کنید با حرارت متوسط. برنج را بیفزایید و با روغن زیتون حسابی مخلوط کنید تا تمام برنج به روغن زیتون آغشته شود. رب گوجه را هم اضافه کنید و مخلوط کنید و کمی تفت دهید. برنج را نیز به قابلمه بزرگ حاوی مرغ و سبزی جات اضافه کنید و گوجه ها را نیز به همراه عصاره ی پودری مرغ بیفزایید. به اندازه ی کافی آب جوش بریزید در حدی که فقط روی برنج ها را بپوشاند. چنانچه آب زیاد بریزید باعث شل شدن و وارفتن موادتان می شود.

4-      در قابلمه را بگذارید و روی حرارت متوسط به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. هر 10 دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا موادتان ته نگیرد. یادتان نرود.... چنانچه نیاز بود، آب جوش بیشتری اضافه کنید تا مواد بپزد. نمک و فلفل بزنید.

5-      از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 دقیقه تا خنک شود. اسفناج، پنیر پارمسان، ریحان و زرده های تخم مرغ را هم اضافه کنید. مواد را به آرامی مخلوط کنید. در قالب آماده شده با قاشق مواد را بریزید.

 

عکس از وبلاگ رشد

 

6-      در فر از پیش گرم شده به مدت 50 دقیقه بپزید. سپس از فر خارج کرده و بقیه پنیر پارمسان را هم روی کیک بپاشید. 5 تا 10 دقیقه اضافه تر نیز در فر قرار دهید تا پنیر رویی اب شود. سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید در قالب خنک شود طوری که دست گرمی قالب را تحمل کند. سپس با احتیاط از قالب خارج کنید. بهتر است از قالب کمربندی برای این کار استفاده کنید. برش بزنید و گرم سرو کنید. من با جعفری و فلفل دلمه و گوجه تزیین کردم. عطر و طعم این کیک مرغ بسیار وسوسه انگیز است.

نکته :

*فیله ران مرغ بافت نرم تری به این غذا میدهد. ولی شما از سینه مرغ نیز می توانید استفاده کنید.

**سیب زمینی شیرین sweet potato  ظاهری نارنجی رنگ دارد و از نظر تغذیه ای بهتر از سیب زمینی معمولی می باشد و خواص بیشتری نیز دارد. چنانچه شما به این ماده غذایی دسترسی ندارید هویج را اضافه کنید که همان رنگ و بافت را به غذایتان می دهد.

***به جای گوجه می توانید از کنسرو قوطی 400 گرمی آماده آن نیز استفاده کنید. ترجیحا" از طبیعی آن استفاده کنید و برای پوست کندن گوجه هم پشت آن ها یک علامت به اضافه با چاقو بزنید و به مدت 30 ثانیه در آب جوش و سپس 40 ثانیه در آب سرد قرار دهید. پوست گوجه به راحتی جدا می شود و با قاچ زدن آن شما می توانید تخم گوجه را نیز خارج کنید.

چنانچه برای بار اول این غذا رو تهیه می کنید، از قالب مافین استفاده نکنید زیرا ممکن است وادتان از هم بپاشد. بهترین ظرف، قالب کیک کمربندی یا ظرف پیرکس است.

Cookoda - کیک مرغ و سبزیجات | Chicken Veggie Cakes - Cookoda

cookoda.com/کیک-مرغ-و-سبزیجات-chicken-veggie-cakes/
Aug 8, 2013 - یک خوراک خوشمزه و دلپذیر، که می‌تواند به سادگی خانواده و مهمانان شما را جذب کرده و به هیجان بیاورد. می‌توانید با افزودن ادویه دلخواه خود مانند پودر ...
Jun 3, 2014 - مرحله 5 - روی و اطراف کیک را به کمک قلمو یا قاشق با مابقی سس بپوشانید و با شوید باقیمانده و سبزیجات دلخواه تزئین کرده و تا زمان سرو در یخچال ...

طرز تهیه کیک مرغ و پیازچه - وبسوار

websavar.ir/fa/news/3376/طرز-تهیه-کیک-مرغ-و-پیازچه
Jun 26, 2014 - مرحله 2 - مرغ، خیار شور، پیازچه، نمک، فلفل، 1 قاشق از شوید و نصف از سس را ... سس بپوشانید و با شوید باقیمانده و سبزیجات دلخواه تزئین کرده و تا ...

طرز تهیه کیک مرغ - نمناک

‫کیک مرغ و سبزیجات from namnak.com‬‎
namnak.com/51-طرز-تهیه-کیک-مرغ
Rating: 4.4 - ‎261 reviews - ‎40 min
کیک مرغ و طرز تهیه ی کیک مرغ و ارزش غذایی کیک مرغ که به عنوان یک وعده غذایی ... حالا همه مواد خرد شده را باهم داخل آسیاب سبزی خورد کن آکا بریزید، سس را به نسبت ...
 

چیزکیک مرغ و سبزیجات - سفره خونه

sofrehkhune.com/portal/انواع.../814-چیزکیک-مرغ-و-سبزیجات
برای درست کردن لایه زیر کیک ، ابتدا ماست و کره و آرد سوخاری را با همزن برقی به هم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. سپس تخم مرغ را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می ...
Feb 19, 2014 - نان تست , تخم مرغ , ذرت شیرین , سس مایونز , شیرینی تر , طرز تهیه کیک مرغ از لذیذترین و مدرن ترین پیش غذاها.

کیک مرغ و سبزیجات - سوران

www.sooran.com › سوران.کامطرز تهیه ها

Jul 3, 2015 - طرز تهیه خوراک ران مرغ و سبزیجات بدون فر ... (ترجیحا” قالب کیک کمربندی) چنانچه تمایل داشته باشید که به صورت کیک قالبی در نیاورید می ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد