وبلاگ رشد

گراتن کدو سبز و پنیر

1395/4/17 22:22
نویسنده : مشاور
894 بازدید
اشتراک گذاری

گراتن کدو سبز و پنیر

 

 

گراتن کدوسبز و پنیر غذای گیاهی خوش عطر و طعمی است که با سبزیجات معطر و پنیر تهیه می شه. تنها مرحله تهیه آن که وقت گیره، سرخ کردن کدوهاست که می تونید در یک ماهی تابه بزرگ و در یک مرحله انجام دهید. در این صورت غذای بسیار خوش مزه و سریعی است. چنانچه در دریافت میزان کالری محدودیت دارید، می توانید کدوسبزها را بخارپز کرده و استفاده کنید. اگرچه طعم آن تا حدودی تغییر می کند ولی میزان کالری آن هم کاهش می یابد. امیدوارم از تهیه ی آن لذت ببرید.

دستور پخت در ادامه ی مطلب

 

 

گراتن کدو سبز:

مواد لازم برای 4 نفر:

کره .................................................... 55 گرم ( یا روغن کانولا 3 قاشق غذاخوری)

*کدو سبز ............................................. 6 عدد (ورقه شده)

**ترخون، نعناع و جعفری تازه خرد شده ..... هر کدام 2 قاشق غذاخوری

پنیر گریور یا پارمسان رنده شده ................ 200 گرم

شیر .................................................... 125 میلی لیتر

خامه پرچرب ......................................... 125 میلی لیتر

تخم مرغ ............................................... 2 عدد

****جوزهندی تازه رنده شده ...................... 1 قاشق چایخوری (بسته به ذایقه می توان کم یا زیاد کرد)

نمک و فلفل

 

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم نمایید. ظرف مناسبی که برای سرو در نظر گرفته اید و مناسب قرار دادن در فر هست را با اسپری روغن یا 1 قاشق غذاخوری روغن مایع گیاهی چرب کنید. (علت آن این است که گراتن با همان ظرفی که در فر پخته می شود، سرو می شود).

نحوه تهیه:

1-      در ماهی تابه مناسبی کره یا روغن را حرارت متوسط دهید تا گرم شود. کدوسبزهای ورقه شده را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید حدود 4 تا 6 دقیقه تا دو طرف آن ها طلایی رنگ شود. سپس از ماهی تابه خارج کرده و روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

2-      کف ظرف را یک لایه از کدوها قرار دهید. مقداری از سبزیجات و پنیر را اضافه کنید. (بسته به این که ظرف شما چه اندازه است تعداد لایه ها متفاوت می باشد و مقدار مواد در هر لایه نیز فرق دارد. مثلا" اگر 3 لایه مواد را می خواهید قرار دهید، سبزیجات و پنیر را به دو قسمت تقسیم کنید). سپس مجددا" کدو قرار داده و سبزیجات و پنیر را هم روی آن بپاشید. 50 گرم از پنیر را نگه دارید.

3-      در کاسه ای شیر، خامه و تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید. جوز هندی، نمک و فلفل را هم افزوده و با چنگال خوب هم بزنید. این مخلوط را روی کدوها بریزید تا کاملا" روی آن را بپوشاند. باقی مانده ی پنیر را هم روی آن بپاشید.

4-      در فر از پیش گرم شده به مدت 35 تا 45 دقیقه قرار دهید (علت این تغییر از 35 تا 45 به این دلیل است که فرهای مختلف دماهای متفاوتی رو در خودشون نگه می دارند و به مرور شما متوجه دمای دقیق فر خود خواهید شد). یا تا زمانی که قسمت وسط آن پخته شود و با چنگال تست کنید و روی آن هم طلایی شود. از فر خارج کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه قبل از سرو در ظرف باقی بماند. سپس برش زده و گرم سرو نمایید...

*از کدو معمولی هم که رنگ سبز کم رنگ تری دارند نیز می توانید استفاده کنید.

** از خشک آن ها هم می توانید استفاده کنید. ولی جعفری تازه باشد بهتر است.

****پودر جوز هندی هم می توان استفاده کرد.

 

نوش جان نازنینتان

وبلاگ رشد

 

طرز تهیه گراتن کدو سبز - بیتوته

www.beytoote.com/cookery/.../prepare2-zucchini2-gratn2.html
گراتن کدوسبز تهیه گراتن کدوسبز , پخت گراتن کدوسبز , مواد لازم برای گراتن کدوسبز , آموزش آشپزی , سایت ... طرز تهیه املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج.
Dec 10, 2015 - گراتن کدو,گراتن کدو و هویج,گراتن کدوسبز و پنیر,گراتین کدو,گراتن کدو و بادمجان,گراتن کدو حلوایی,طرز تهیه گراتن کدو,گراتن کدو سبز,طرز ...
Rating: 5 - ‎2 reviews
کلمات کلیدی: gratin,gratin recipe,انواع گراتن,طرز تهیه گراتن,غذا با کدو سبز,غذا با ... سوفله اسفناج و پنیر : قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، کره را درون ...
 

ژورنال غذای لادن* - گراتن کدو سبز و پنیر - ایده هایی نوین در آشپزی و تغذیه سالم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد