وبلاگ رشد

موس شکلاتی Chocolate Mousse

1395/4/13 21:13
نویسنده : مشاور
322 بازدید
اشتراک گذاری
موس شکلاتی
Chocolate Mousse

دسر شکلاتی درخواستی بود که نیلوفر جان ازم خواسته بودن تا تهیه کنم. من هم در یکی از مهمانی هام تهیه کردم و متاسفانه فرصت نشد عکس های بهتری براتون قرار بدم. ولی توضیحات به اندازه ی کافی واضح و روشن هست. موس شکلاتی بسیار دسر خوشمزه و شیکی برای مهمانی های شماست. بهتره که از  روز قبل از مهمانی این دسر رو تهیه کنید و یا حداقل 4 تا 5 ساعت زمان برای بسته شدن آن قرار دهید. موس شکلاتی رو به روش های مختلفی تهیه می کنن که این روش یکی از روش های تهیه این دسر در کافی شاپ ها می باشد. تنها نکته ی مهم اینه که کالری این دسر بالاست مثله اغلب دسرهای شکلاتی، و توصیه می کنم زمانی که مهمان دارید و حسابی دور و برتان شلوغ است تهیه کنید تا زیاد نتونید بخورید!!! برای سلامتی خودتون ......بسیار دسر خوشمزه و زیبایی است....... امیدوارم شما هم از تهیه و مصرف آن لذت ببرید.

 

دستور پخت در ادامه ی مطلب

مواد لازم برای 8 نفر:

تخم مرغ ..................... 4 عدد

پودر قند ...................... 150 گرم (100 گرم و 50 گرم جدا کنید)

وانیل ......................... 1/2 قاشق مرباخوری

پودر کاکائو .................. 2 قاشق مرباخوری (در صورت نیاز 2 قاشق دیگر نیز اضافه نمایید)

آب جوش ................... 1/3 پیمانه

خامه قنادی................. 200 گرم

پودر ژلاتین .................. 2 قاشق مرباخوری سرپر

آب سرد .................... 1/3 پیمانه

شکلات تخته ای تلخ ..... 50 گرم (شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید)

 

نحوه تهیه:

1- زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید و در دو کاسه ی جداگانه بریزید. زرده ها را با 100 گرم از شکر نرم (شکر شیرینی پزی) و نیمی از وانیل با همزن بزنید. آنقدر به زدن ادامه دهید تا شکر حل شود. در لیوانی پودر کاکائو را با آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. چنانچه نیاز بود 2  قاشق دیگر نیز می توانید اضافه کنید. این دو ظرف را کناری بگذارید.

2- پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار آب به روش بن ماری حل نمایید (می توانید از کتری یا قابلمه ی کوچک حاوی آب جوش استفاده نمایید. وقتی آب جوش آمد و بخار کرد حرارت را کمی کم کرده و ظرف حاوی ژلاتین را روی بخار گذاشته تا کاملا" ذرات ژلاتین حل شوند). سپس آنرا در جای گرمی قرار دهید تا سفت نشود. (به عنوان مثال کنار گاز) چنانچه سفت شد نگران نباشید با کمی حرارت دادن دومرتبه به حالت اول درمیاد.

3- سفیده ها را در کاسه ی بزرگ دیگری با همزن که سر آن را تمیز شسته و خشک کرده اید هم بزنید. با درجه ی تند همزن هم بزنید. باقی مانده ی وانیل را اضافه کنید. به همزن ادامه دهید تا حدی که سفیده ها سفت و محکم شوند و حسابی پف کنند و زمانی که ظرف را وارونه می کنید سفیده ها نریزند. آن گاه باقی مانده ی 50 گرم شکر را کم کم به صورت پره ای یا رگه ای بریزید و به همزدن ادامه دهید. چنانچه یکباره بریزید سفیده ها را خفه می کند و پف آن ها می خوابد. 

4- در ظرف بزرگی خامه ی قنادی را با همزن بزنید (برای زدن خامه همواره کاسه ی حاوی خامه را در ظرف یخ قرار دهید و با همزن هم بزنید و یا قبل از شروع به کار خامه را درون فریزر قرار دهید تا حسابی خنک شود. کاسه های عایق مخصوص زدن خامه هست که از تماس دست با ظرف خامه جلوگیری کرده و هنگام زدن دمای خامه بالا نمی رود و سبب آب شدن خامه نمی شود) تا فرم بگیرد.

5- سپس سفیده زده شده را به خامه اضافه کنید. همواره سفیده ی زده شده را به مواد اضافه نمایید زیرا سفیده سبک است و اگر مواد یا خامه را روی آن بریزید پف آن می خوابد. سپس سفیده را به آرامی با لیسک به صورت دورانی هم بزنید و دقت کنید تا پف سفیده نخوابد.

6- کاکائوی حل شده در آب جوش را که کمی نیز خنک شده به زرده ها اضافه کنید و با همزن هم بزنید. ژلاتین بن ماری شده را هم اضافه کنید (زیاد داغ نباشد. کمی از حرارت افتاده باشد). زمانی که ژلاتین را به دسرها اضافه می کنید همواره باید همزن کار کنید تا ژلاتین نبندد. با همزن هم زده و شکلات تخته ای ذوب شده را هم بیفزایید و با همزن مواد را صاف و یکنواخت کنید. سس شکلات آماده شده را یکنواخت نموده و هیچ گلوله ای در آن نباشد.

7- در آخرین مرحله نیز سس شکلاتی آماده شده در قسمت قبل را درون سفیده ها که با خامه زده اید ریخته و به آرامی با لیسک مواد را هم بزنید تا رنگ موس شکلات شما یکنواخت شود. چنانچه رنگ آن کمی روشن بود می توانید شکلات ذوب شده ی بیشتری اضافه نمایید.

8- موس شکلات را درون ظرف پیرکس یا گیلاس های تزیینی ریخته و روی آن را روکش پلاستیکی (سلفون) بکشید و در یخچال به مدت حداقل 4 ساعت قرار دهید. بهتر است از شب تا صبح در یخچال بماند تا حسابی خودش را بگیرد. موس شکلات را از یخچال خارج کرده و با شکلات رنده شده یا رزهای شکلاتی و توت فرنگی تزیین نمایید.

نکات:

شکر نرم یا همان شکر شیرینی پزی یا Custer Sugar می باشد. می توانید پودر قند صاف و یکنواخت هم مصرف کنید.

برای تهیه ی دسر یا شیرینی که نیاز به زدن تخم مرغ است. تخم مرغ ها را حدود 1 ساعت زودتر از یخچال خارج کنید. برای از بین بردن بوی تخم مرغ وانیل استفاده شده و همین طور همزدن زیاد باعثه از بین رفتن بوی زحم تخم مرغ می شود.

به جای پودر کاکائو از پودر شکلات نیز می توانید استفاده کنید.

هر چه میزان خامه در دسر بیشتر باشد سبب سفت تر شدن و خوشمزه تر شدن دسر می شود.

برای ذوب کردن شکلات به روش بن ماری، شکلات را درون قابلمه کوچکی قرار داده و قابلمه ی بزرگتری را آب جوش ریخته و روی گاز حرارت دهید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید. سپس کمی حرارت را کم کنید. قابلمه ی حاوی شکلات تخته ای را روی قابلمه ی حاوی آب جوش قرار داده و مرتب هم بزنید تا شکلات با بخار آب ذوب شود. دقت کنید آب با ظرف شکلات در تماس نباشد و همین طور آب درون ظرف شکلات نفوذ نکند.

رزهای شکلاتی:

برای تهیه ی رزهای شکلاتی نیز می توانید به همین روش بالا شکلات تخته ای را ذوب کرده و کمی که خنک شد و کمی سفت شد طوری که دست گرمای آن را تحمل کند و بتوان به آن فرم داد ابتدا یک اشک با شکلات بسازید در دستانتان و سپس گلبرگ ها را یکی یکی درست کرده و به آن بچسبانید.به این ترتیب که این بار نیز اشک درست کنید ولی با انگشتان روی آن فشار دهید  تا گلبرگتان باز شود با دست به آن فرم دهید. برای برگ ها نیز می توانید از برگ طبیعی استفاده کنید و آن را روی شکلات قرار داده تا حالت بگیرد و اطراف آن را برش زده و حالت دهید. و یا از خلال دندان برای حالت دادن استفاده نمایید.

موس شکلات - طرز تهیه دسر موس شکلاتی | ایران کوک

irancook.ir/03/01/chocolate-mousse/1196/
Rating: 3.8 - ‎8 reviews - ‎10 min
دسر موس شکلات : زرده های تخم مرغ را با شکر بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس شیر و پودر کاکائو ...

آسانترین موس شکلات دنیا - پارسه گرد

www.parsegard.com/foodnutrition/آسانترین-موس-شکلات-دنیا.html
دستور تهیه یک موس شکلاتی بسیار آسان را در این صفحه ببینید.طرز تهیه دسر شکلاتی, تهیه دسر شکلاتی آسان, تهیه دسر شکلاتی ساده,تهیه دسر شکلاتی,تهیه دسر ...

طرز تهیه موس شکلاتی

behtarynha.ir/fa/news/1826/طرز-تهیه-موس-شکلاتی
Dec 30, 2014 - تهیه دسر موس شکلاتی فقط 20 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. به آسانی تهیه کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه موس شکلاتی - بیتوته

www.beytoote.com/cookery/pastry/chocolate-mousse-recipe.html

موس شکلاتی درست کردن موس شکلاتی,طرز تهیه موس شکلاتی,مواد لازم برای موس شکلاتی,تهیه موس شکلاتی,طرز تهیه انواع شکلات,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,نحوه ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به وبلاگ رشد می باشد